Happy New Year 2010.

Pimp our ride.

Tsunami Memorial.

26 December, 5ar sedan Tsunamin lamnade en stor del av Thailand i total forodelse. Manniskor miste sina hem, jobb, familjemedlemmar och vanner. Turister miste nagon familjemedlem eller van dem kommit for att spendera sin semester och kanske nyar med. Eftersom vi bor pa ett av dem hogre hotellen i Patong (det andra kan ni se pa forsta bilden) sa passade vi pa att ga upp till hogsta vaningen (24e vaningen) dar vi hade perfekt utsikt over hela Patong Beach.

Klockan var 11 pa morgonen, 15 min tidigare for 5 ar sedan slog den 1a vagen till. Det enda jag kunde tanka pa nar jag stod dar var pa den manniska som statt pa samma plats som mig nar det intraffade, den manniska/or som sag allting ske utan att kunna gora nagot. Jag kande mig maktlos. Var van Woodi har berattat mycket om den har dagen och vad han och befolkningen har gatt igenom, hur lyckligt lottade de ar att de befann sig pa ratt plats vid ratt tidpunkt men att det egentligen inte hade spelat nagon roll om vagen tagit dem ocksa for med tanke pa allt dem forlorade sa var dem praktiskt taget ocksa doda, inombords.

Den har dagen ar valdigt speciell for alla har sa vi bestamde att mota upp Woodi pa eftermiddagen for att ga ner till stranden och titta pa minnesstunden dem hade annordnat pa stranden. Dem hade gravt hundratals smagropar i sanden med ljus i. Det var fullt med manniskor pa stranden som skjot upp Thailandska ballonger i luften och Guvernoren och Internationell/Nationell TV var pa plats. Efterat gick vi och at pa en restaurang med var bastis Woodi for att sedan ta en kvallspromenad innan vi gick tillbaka till hotellet.

Beach day.

Idag har vi legat pa stranden och stekt som vanligt. Jag har provat frukter i alla dess skepnader hahaha cocos, ananas, melon... jaaa you name it, mumsfilibabbus sager jag bara. Efter stranden gick vi och at pa en restaurang vi spanat in dem senaste dagarna for att sedan ga upp till hotellet och ta en snabbdusch innan shoppingrundan. Vi bestamde oss for att ga till det stora kopcentrumet Jungceylon istallet for gatustanden. Det slutade med att vi alla gjorde manikyr och pedikyr behandling och imorgon ska vi tillbaka for att fa massage och ansiktsbehandling. Jag hittade ett par riktigt fina beiga vinterstovlar for 200kr med nitar pa som jag kopte utan att blinka hahaha och just darfor rakade jag kopa fel storlek sa jag maste tillbaka imorgon och fraga om jag far byta.

Shopping.

Efter alla dagars shopping har man samlat pa sig ett och annat plagg samt en del par skor. Tankte darfor dela med mig av nagra inkop. Som ni kanske lagger marke till har jag en tendens av att kopa allt jag gillar i olika farger eftersom det inte ar ofta jag faktiskt hittar nagot jag gillar hahaha :D

Christmas day.

Idag spenderades formiddagen pa stranden. Tomten kom och halsade pa alla barnen i en trabat hahaha. Vi kopte en super cocosolja fran en thailady som gjorde susen, Hawaiian Tropic slang dig i vaggen! Jag har brant hela framsidan av kroppen sa imorgon ar det dags for baksidan sen far vi val se vad som hander nar jag borjar flagna hahaha.

Efter stranden gick vi upp till hotellet for att gora oss i ordning infor Julmiddagen och showen. Det var varldens mega buffe med allt mums man kan tanka sig. Jag har nog gatt upp nagra kilon bara pa denna kvall. Efter showen gick jag och sis for att hamta upp vara nytvattade klader da det borjade sporegna haha man kan ju inte fa allt har i livet men som tur sa varar Thailands regn endast 3 min :D

Nu ska vi ga och sussa for jag ar full och glad! God Jul pa er igen!

Quick resume.

Kortfattat. Vi landade i Lordags enligt beraknat klockan 8 pa morgonen Thailandsk tid. Transfern till hotellet tog ca 45 minuter da Phukets flygplats ligger en bit utanfor Kata, Karon & Patong. Hotellet var verkligen som vi hade tankt oss, lyxigt varre. Vi checkade in i rummen och packade upp for att sedan slanga pa oss badkladerna och ga ner till stranden. Klimatet var fuktigt och kletigt.

Efter nagra timmars stekande gick vi for att shoppa nagot att ha pa oss dem narmaste dagarna da vi knappt tagit med oss klader for att kunna fylla vaskorna pa hemvagen. Jag kan harmed meddela att jag kopt 12 par skor, an sa lange hahaha samt ett X antal klanningar och tunikor. Dem andra dagarna har praktiskt taget sett likadana ut, frukost pa hotellet, sola och bada vid stranden, ga upp till hotellet, bada i poolen, ga upp till rummen for att duscha och gora sig i ordning, ga ut och ata middag, shoppingrunda for att sedan rora sig tillbaka till hotellet och sova.

Vi har fatt en bastis pa stranden som heter Woodi han har alltid solstolar paxade till oss nar vi kommer ner till stranden och serverar oss med dricka sa fort vi blir torstiga haha gullunge. Vi ska ga ut och ata med han pa Fredag pa en Thailansk restaurang som han vill ta oss till. Igar var vi ivag pa en utflykt till Maya Bay, Loh Samah Bay, Pi Leh Lagoon, Viking Cave, Monkey Beach, Phi Phi Don Island och Khai Island.

Pa hemvagen akte vi aven och tittade pa elefanterna och tog en svang med dem. Det var lite laskigt i borjan da deras snablar dok upp lite har och dar eftersom dem ville ha bananer hahaha. Idag sov vi ut till kl 12 eftersom vi var sa slut efter gardagens trip och sedan gick vi ner till stranden och umgicks med Woodi for att sedan ga upp till hotellet for att duscha och gora oss i ordning for middagen. Imorgon blir det annu mer stek och sedan upp till hotellet for Julmiddag och show.

GOD JUL pa er alla!

Merry Christmas.

Phiphi Islands & Elephant Trekking.

Vid Monkey Beach.

Maya Bay, dar filmen The Beach spelades in.

Ligger och steker.

Jag med mina bastisar pa Monkey Beach.

Maya bay igen.

Elephant Trekking pa Island Safari.

Lunch pa Phiphi Don.

Vid hotellet.

Jag och syster pa Khai Island.

First day.

Thailand next.

Sååå mina kära, då var man nyduschad och fixad inför kommande trip. Ska bara packa ner det allra sista för att sedan åka iväg och köpa en ny kamera med mams och paps eftersom min gick sönder igår kväll, typiskt hahaha. Vårt plan lyfter 14.50 och det är ca 11h lång flygresa, kul! Ta hand om er så länge så hörs vi när jag är framme i solparadiset!

God Jul & Gott Nytt År :D

MUST See.

Home, sweet home.

Goodbye my lover, goodbye my friend.

Back on track.

6h flygresa. Jag hade tur att det var ett litet och halvfullt plan då ingen satt bredvid mig och jag kunde passa på att sova hela resan. Jag fick det bästa avskedet, 3 bilar fulla med family och friends som skulle ta förväl. Inte ens kungen lever så bra hahaha. Ångest att landa i detta oerhört deprimerande och kalla land. Jag har försökt att hålla mig i mitt sovrum och borta från fönster för att försöka inbilla mig att jag fortfarande är kvar. Mams hade som vanligt möblerat om och pysslat i mitt rum, det blev sååå fint. Nu behöver jag bara fylla ut min nya tavla med bilderna från denna resa. Denna vecka ska jag passa på att jobba eftersom jag åker på till Thailand Fredag. Det ska bli så skönt att få komma bort igen till sol och värme samt fira Jul och Nyår med min familj.

Nu ska jag gå och mumsa på en kopp te då jag känner mig något krasslig efter resan, nightynighty!

Hello Sweden!

Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning. Ikväll blir det middag och bio, myyys :D Nu är det bara 3 dagar kvar tills jag landar i "underbara" Sverige, vill inteee :'(

Birthday x2.

Busungen fyllde år i Måndags men då det var röd dag Måndag och Tisdag var skolan stängd så han fick firasfritids med barnen där. Idag var det däremot dags att gå till skolan så det fick bli en andra omgång av födelsedagsfirandet. Jag har ätit så mycket tårta att jag kommer explodera närsomhelst hahaha.

Beautiful View.

Idag bjuder jag på dessa pics från gårdagen. Vi åkte upp på det näst högsta berget efter Teide och grillade. Det var så högt upp att det inte fanns någon mottagning. Man kunde inte heller se ner ön från berget utan det var som att man befann sig på ett berg i himlen som ni ser på den översta bilden. Det var iskallt men mys tills mina fötter domnade bort hahaha.

Babyboysitter.

Jag önskar att jag kunde stanna tiden då dagarna går för fort fram och jag inte hinner med allt jag vill. Nu har jag iallafall bokat min biljett tillbaka, det fick bli den 12e 15e nästan kostade en tusing extra. Häromdagen var vi på Hooters och förkröka, det blev ett X antal birras för att sedan röra oss mot Mett Bar. Vi beställde in en kanna redbull vodka som gjorde susen. Jag undrar verkligen vad dem hade lagt i för extra ingrediens eftersom vi alla blev way 2 wasted hahaha. Jag kallas officiellt för papperskorgen av alla mina friends efter att ha tappat balansen när jag skulle på toa och hamnat med huvudet i papperskorgen, hur lyckas man egentligen? Som tur var det inget i annars hade det nog slutat annorlunda hahaha.

Igår var jag bara hemma och vilade eftersom jag skulle upp tidigt idag och passa busungen under förmiddagen. Vi har hållt igång sedan 8 imorse, man kan nästan tro att han går på duracell batterier hahaha. Nu sitter vi bänkade framför TV:n och tittar på HULKEN och äter muffins. Ikväll är det Fredag och förhoppningsvis partyparty som gäller eftersom jag inte festat rejält någon dag sen jag kom hit. Imorgon är det premiär för en ny klubb härnere som tydligen ska vara primaskinkus så vi får väl se hur det blir :)

About a week ago...

Landade jag på Tenerife. Det var sol och 28 grader. Vilken känsla det var att äntligen få sätta på sig ett par shorts, linne och sandaler hahaha. Under den senaste veckan har jag alltså umgåtts med kusinvitamin och gamla friends, varit hemma hos nästan alla och blivit bjuden på foodie. Jag har käkat Venezuelas mumsiga arepas y alla dess skepnader, med omelett, tonfiskröra, ost och skinka osv. Ni som inte vet vad det är, google it! Yummieyums säger jag bara. Stranden har jag endast "hunnit" besöka vid ett tillfälle då alla mina vänner jobbar förmiddag och jag inte velat gå dit själv eftersom jag blir så uttråkad av att ligga där utan någon att prata med. Idag var det egentligen meningen att jag skulle ha tagit mitt plan tillbaka till "älskade" Sverige men jag ska boka en enkelbiljett och åka tillbaka om 2 veckor istället och matcha in med Thailandsresan :)

Nu ska jag passa på att få i mig lite lunch och iväg till stranden för att ge det en andra chans haha. Ikväll blir det grill och massa domino ;D Take care peeps!